close
這首歌剛出來時,我大概才國中吧!
就很喜歡它的絃律,雖然那時並不懂歌詞是什麼意思……
現在雖然也不是很懂,但還是現把我聽到的感受寫出來……

Silent All These Years
作曲:Tori Amos,  填詞:Tori Amos 
沉默,但也有人將之解釋為冷戰

Excuse me but can I be you for a while
My dog won't bite if you sit real still
I got the Anti-Christ in the kitchen yellin' at me again
Yeah I can hear that

親愛的你可以停下來聽我說話嗎? 
是的,你說的話我有聽到,但你是否能聽聽看我要說什麼 

Been saved again by the garbage truck
I got something to say you know but nothing comes
Yes I know what you think of me you never shut up
Yeah I can hear that
我們之間因為垃圾車的到來終於有了短暫的安寧
即使如此你依然沒聽我說話
親愛的,你說我話我有聽,那我呢? 

But what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes I said sometimes I hear my voice and it's been
here
silent all these years
如果我是童話裡的美人魚(童話裡的人魚公主,被取走了聲音,只為了跟王子在一起…)
身上穿著是她為他選的牛仔褲
即使如此,我仍不在乎,因為這曾經你是我最想要的
但現在,我們似乎已沒了交集
我們之間,只剩沉默 

So you found a girl who thinks really deep thoughts
What's so amazing about really deep thoughts
Boy you best pray that I bleed real soon
How's that thought for you
你說你找到了一個有想法的女孩,不像我,什麼都要依賴你
這有什麼特別的,當初我不也是這樣?
如果我身上的血流光了,就不會再糾纏你了,這想法你覺得怎樣?

My scream got lost in a paper cup
You think there's a heaven where some screams have gone
I got 25 bucks and a cracker do you think it's enough
To get us there
我的話語消失在杯子中(我只能用喝水這個動作,以渡過這漫長的沉默)
你曾說向山壁吶喊,那聲消逝的地方就是天堂
我現在身上只有25元以及一塊餅乾,我們還能到得了天堂嗎?

Cos' what if I'm a mermaid
In these jeans of his with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes
I said sometimes
I hear my voice and it's been
here
silent all these..
即使我是穿著她為你選的牛仔褲,我不在乎
因為你曾經是我最愛的人
現在,只剩沉默

Years go by will I still be waiting
For somebody else to understand
Years go by if I'm stripped of my beauty
And the orange clouds raining in my head
Years go by will I choke on my tears
Till finally there is nothing left
One more casualty
You know we're too
easy
easy
easy
時光流逝,我依然期待你會懂我
即使時光帶走了我的美貌以及我的年輕活力
即使什麼東西都沒留下,我仍盡量不讓我的淚落下
你又有了新的愛人(對我而言,是你新的受害者)
我明白,真的……

Well I love the way we communicate
Your eyes focus on my funny lip shape
Let's hear what you think of me now
but baby don't look up
The sky is falling
我喜歡你有了聽我說話的樣子,
但你僅僅只是盯著我的嘴唇一張一合,卻沒聽我在說什麼
你說你有在聽,但,卻無法說出我在說什麼
親愛的,別再望著天空,它又不是要掉下來了

Your mother shows up in a nasty dress
It's your turn now to stand where I stand
Everybody lookin' at you
here take hold of my hand
Yeah I can hear them
你的媽媽穿著舊衣服出現,
每個人都在看你,你現在該能體會我的感受了吧?
所以,我們就分手吧!
就這樣吧!

But what if I'm a mermaid
In these jeans of yours with her name still on it
Hey but I don't care
Cause sometimes
I said sometimes I hear my voice
I hear my voice
I hear my voice
And it's been
here
silent all these years
I've been here
silent all these years
Silent all these
Silent all these years
即使我是穿著她為你選的牛仔褲,我不在乎
我曾經聽從我的心,跟你在一起,
但最後,我們之間,只剩下沉默

孫燕姿版 編曲:李雨寰 原唱-Tori Amos

arrow
arrow
    全站熱搜

    Xenia 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()